Direct Email ;  Alasdair.Pepper@carer-ruck.com

Direct Fax ! 020 7583 6225
Our Ref: APIDGM3219.5
Date . 5 November 20608
Carter-Ruck
URGENT
Strictly private and confidential B
For the record but not for publication Solistors
International Press Centre
B i . w;_ nsh' .or 78 Shoe Lane
y email legal@sunshinepress.org Lo
Wikileaks Tel 020 7353 5005
Fax 020 7353 65653
Dear Sirs DX 333 Chancery Lane
Emzil lawyers@carter-ruck.com
Mr Nadhmi Auchi Web site www.carter-ruck.com

We represent Mr Nadhmi Auchi and have been instructed in relation to untrue

and highly defamatory material appearing on the following pages of the Andrew Stephenson
"Wikileaks' website: Alasdair Pepper
Guy Martin

Migel Tait

1. “US Defense Inspector General: Mobile Telecommunications Licenses in Mark Thomson

[ 2004 »l. Ruth Coliard

raq, ' Cameron Doley

Claire GHl

2. “Eight stories on Obama linked billionaire Nadhmi Auchi censored from H':ﬁi':g::;;
the Guardian, Observer, Telegraph and New Statesman™; and Magnuss Boyd

3. “From Baghdad to Chicago: Rezko and the Auchi Empire™

Partnership Secretary
This letter is written pursuant to the pre-action protocol on defamation. The Helen Burrluck
purpose of this letter is to notify you of our client's claim in this jurisdiction in
relation to material contained within and accessible from the three web pages
referred to above. This letter has important legal consequences and we strongly Associate Firm
suggest you pass this to your lawyer or insurer for advice on your response. Bannatyne Kirkwood France & Co

Exchange House
16 Royal Exchange Square
Giasgow G1 3AG

US Defense Inspector General: Mobile Telecommunications Tel0141 221 6020
Licenses in Iraq, 2004

We refer you to the above webpage, which was posted on 22 September 2008.
The page contains a ‘Summary’ of, "Preliminary Findings: Report to the Inspector
General into Mobile Telecommunications Licenses in lraq” (the Pentagon
Report’} and a hyperlink to access the full Report.

The allegations contained in the ‘Summary’ of the Pentagon Report are untrue
and highly defamatory of our client. In particular, which list is not exhaustive:

; h%tp:h’wikileaks‘org/wikiluS_Defense_inspector_Genera§:_Nlobiie_Te!ecommun%cations_Licenses_inﬁlraq%2C_2004
http:l.’w';kﬂeaks.orglwikilEight__stories__arewObama_linked_bilIionaire_Nadhmi_Auchiwcensored__&om_thewGuardian%ZC_Observer%ZC_

Telegraph_and_New_Statesman
: http:/iwww.wikileaks.se/w%kilFrom__Bagdad_toWChicag{}:_Rezko__and__tha_Auchi__empire

PCR1-3285681.1 Regulated by the Solicitors Regulation Authority



Page 2

Cur Ref: AP/DG/13219.5

L

The assertion that our client “s connected fo Presidential Candidate Barak Obama via
Obama linked businessman Antoin “Tony” Rezko” is highly misleading. Our client has never
conducted any business with Senator Obama of any nature, and the implication that our
client was involved in the sale of Senator Obama’s property is entirely false. Our client had
a business relationship with Mr Rezko.

it is untrue that our client “served as Saddam Hussein's principle international financiaf
manipulator and bag man”. Our client never met or spoke to Saddam Hussein. Further, our
client was not involved in any of Saddam Hussein's operations. In an apology to our client
the Mail on Sunday stated "We are happy to make clear that Mr Auchi is not linked to
Saddam Hussein. He left Iraq in 1980 and has never been back."

It is untrue that our client was involved in any corruption in relation to cell-phone licenses or
was in any way involved in an “efaborate scheme to take over and conirol the post-war
cellular phone system in Irag” as claimed or at all.

It is untrue that our client was involved in the bribery of foreign governments or individuals
as claimed or at all.

It is untrue that our client "arranged for significant theft from the UN Oil-for-Food Program
fo smuggle weapons and dual-use technology into Iraq in violation of UN and other
International Export Control Regimes". Qur client had no involvement whatsoever in the
Qil-for-Food scandal. Qur client had a minority shareholding in Paribas when it was bought
by BNP. As a result of the acquisition he then became a minority shareholider in BNP
Paribas. This was after BNP had entered into the Qil-for-Food contract. Since the merger
our client sold his shareholding in the bank. We refer you to the United Nations document
"Report on the Manipulation of the Oil-for-Food Food Programme" which contains no
mention of our client or any company of his.

By hyperlinking the full Pentagon Report to your webpage you are incurring liability for the
publication of the defamatory allegations contained therein (which as far as we are aware have not
been published by the Pentagon itself). These allegations are all false. In particular, which list is
not exhaustive:

1.

It is untrue that our client “played a role in the fragi-European arms trade” or “persistent role
in Iraq weapons purchases”. He is not, and never has been, involved In the arms trade as
alleged or at all in any country.

It is untrue that our client “behind the fagade of legitimate business, served as Saddam
Hussein's principal international financial manipulator and bag man”. As stated, our client
never met or spoke to Saddam Hussein.

It is untrue that our client has engaged in any unlawful activities or worked with lragi
intelligence operatives as claimed or at all.

As stated above, our client had no involvement whatsoever in the Qil-for-Food scandal.

Our client flatly and categorically denies any wrong doing in relation to matters that led to
his conviction in France. He has applied to the European Court of Human Rights for a
ruling that the trial resulting in his conviction breached his fundamental right to a fair trial.
He is also suing Elf Qil for dragging him unwittingly into the scandal.

As stated, it is untrue that our client was involved in any corruption, rigging or fixing of
contracts, bribery or other criminal activity in relation to cell-phone licenses as claimed or at
ail.

PCR1-328681.1 9




Page 3
Our Ref: AP/DG/13219.5

7. It is untrue that our client is a "global arms dealer”, “played a significant role in the
armament frade” or has a “history of illegal international arms fraffic™. As stated, our client
has never had any involvement in the arms trade whatsoever.

8. It is untrue that our client bribed “foreign governments and individuals prior to Operation
Iragi Freedom to turn opinion against the American-led mission to remove Saddam
Hussein”.

9. Htis untrue that our client was a “personal fixer for Saddam Hussein”. As stated, our client
never met or spoke to Saddam Hussein.

10. It is untrue that our client is a “corrupt supporter of Saddam Hussein's regime who got his
money from doing deals, especially illegal arms transfers, for Saddam”. As stated, our
client never met or spoke to Saddam Hussein and was not involved in any of Saddam’s
operations.

11. Our client did not act as Saddam Hussein’s “infernational finance man” and did not “assist
[Saddam] with procurements for [his] telecommunications infrastructure”. We repeat the
fact that our client never met or spoke to Saddam Hussein and was not involved in any of
his operations.

12. It is untrue that our client conspired with Saddam Hussein {o assassinate Col. Abdul-Karim
Qasim in 1959.

13. It is unfrue that our client “brokered weapons deals with ltalian and French companies
sefling arms to Iraq”. As stated, our client has never been involved in the arms trade as
alleged or at all.

14. 1t is untrue that our client “is one of Saddam’s principal financial intermediaries in the Wesf'.
As stated, our client never met or spoke to Saddam Hussein.

15. It is untrue that our client “was employed to pay bribes from ltalian companies to win oil
contracts in Iraq because of his close links to the regime.” As stated, our client is not
involved in bribery of any form.

16. It is untrue that our client used money from military contracts in Irag as alleged or at all.
Our client has had no involvement in military contracts. He was not involved in brokering a
deal to sell ltalian frigates to the Irag defence ministry as alleged or at all. Our client has
never owned a Panamanian company called the Dowal Corporation, or any company of a
similar name.

The Pentagon Report which you are responsible for publishing in this jurisdiction has been
discredited. For example, we refer you to The Los Angeles Times’ article “Pentagon Deputy's
Probes in Irag Weren't Authorized, Officials Say” published on 7 July 2004 and to the apologies
published to our client in the Financial Times®, The Times® and Mail on Sunday (copy attached). In
the circumstances, it is exiraordinary that you should have chosen to publish the Report, or indeed
failed to state that the Report has since been discredited. '

Furthermore, you should note that some of the newspaper articles which are relied on as sources
in the Pentagon Report have now been withdrawn from publication. In particular, we refer you to
the article entitled “Tycoon in quiz over ties fo Labour” which was published in The Observer on 6

* hitp:/fwww.commondreams .org/headlines04/0707-03.htm
® hitp:/fsearch. ft.com/ftArticle?guery Textrauchi&aje=true&id=0801030003638c1=0
® nttp:/iwww. timesonline co.uk/tolinews/uk/article694687 ece

PCR1.328581.1 3



Page 4
Qur Ref: AP/DG/13219.5

April 2003. The article is quoted verbatim at Annex H of the Report, which contains a biographical
summary of Mr Auchi. This article has already been the subject of legal proceedings that were
settled, the terms of which included the publication of a letter on 16 October 2005, affirming the
article’s inaccuracy and to which we refer below.

The webpage also contains a hyperlink to an article by Bill Gertz called “Inside the Ring”’ that was
first published in the 29 February 2008 edition of the Washington Times and which repeats many
of the defamatory allegations referred to above and below. Whilst this article is the subject of
separate legal proceedings against the publishers of The Washingion Times, we hold you
responsible and liable for the republication of the allegations via the hyperlink from your webpage.

Eight stories on Obama linked billionaire Nadhmi Auchi censored from
the Guardian, Observer, Telegraph and New Statesman

We refer you to the above page, posted on 25 September 2008. The 'Summary” on this page
contains numerous allegations that are defamatory of our clieni. In particular, which list is not
exhaustive:

1. It is untrue that our client is a fraudster, or has even been engaged in “grossly fraudufent’
activities in Irag, or anywhere else.

2. ltis unirue that BNP Paribas is, oF was, an, “. Auchi controfled bank, BNP Paribas, which
was the sole financial institution receiving billions in “Oil-for-Food” program money”. As
stated above, our client had no involvement whatsoever in the Oil-for-Food scandal.

3. it is misleading to state that our client was extradited to France. In fact, he went to France
for questioning of his own volition.

Further, the page contains a hyperlink fo a WinZip file or “dossier” containing eight articles and
three blogs. These articles contain numerous unirue and highly defamatory allegations regarding
our client. It should be noted that Guardian News & Media Limited, in particular, accepted that the
articles that it published contained “some significant inaccuracies”. In addition, it undertook not to
republish the allegations and has written to search engines requesting that they no longer publish
the article complained of and remove all links and hyperlinks to it on the internet. We enclose a
sample copy of one of the letters sent. Guardian News & Media Limited also agreed to pay a

substantial sum in relation to our client’s costs.

For the avoidance of doubt, we set out below each of the defamatory articles and their allegations
{which list is not exhaustive) that are contained in the dossier file and for which you are liable:

Observer article dated 2 February 2003 by Martin Bright and Antony Barnett entitled
“Labour blocks extradition of Iraqi tycoon”

1. It is misleading to state that our client refused to go to France for questioning. In fact he
asked for guestions to be put in writing and offered to meet the Judge in London. As
stated, our client he went to France for questioning of his own volition. :

2. ltis untrue that our client “received £10 million commission on an ltalo-French bid to build a
pipeline for Saddam in 1986” or that, as far as our client is aware, ltalian fraud investigators
claimed this.

7 hitp:/www.gertzfile.com/gertzfile/ring022908. html

PCR1-328581.1 4




Page §

Our Ref: AP/DGM3218.5

Guardian article dated 2 April 2003 by Mark Hollingsworth entitled “Billionaire linked to
Labour arrested in London”

1.

it is unirue that our client has “past finks” with Saddam Hussein's regime, “was cfose fo
Saddam Hussein” or sheltered funds for him. We repeat the fact that our client never met
Saddam Hussein nor ever even spoke o him.

it is unfrue that our client has had any involvement in the sale of lalian warships to the Iraqgi
regime in 1980 or at any time. As stated, our client has never been involved in buying or
selling arms.

Observer article dated 6 April 2003 entitled “So, Norman, any regrets this time?”

1.

This article repeats the defamatory allegations above concerning our client’s involvement in
the sale of ltalian warships to the Iragi regime. As stated, he has never been involved in
buying or selling arms to Iraq in 1980 or at any time.

Observer article dated 6 April 2603 by Martin Bright, Antony Barnett and Mark Hollingsworth
entitled “Tycoon in quiz over ties to Labour”

1.

10.

It is untrue that our client “buift his financial empire on peddling his influence with Saddam
Hussein's Baathist regime”. Qur client never met or spoke to Saddam Hussein and was not
involved in any of Saddam Hussein's operations as we have previously made clear.

Our client flatly and categorically denies any wrong doing in relation {o matters that led o
his conviction in France as we have made clear above.

It is untrue that our client “was tried alongside Saddam Hussein for his involvement in a
conspiracy to assassinate an Iraqi prime minister in Baghdad in the 19505, Our client was
not involved in such an attack as alleged or at all.

It is untrue that our client was involved in allegations with regard to bribery in Italy.

It is untrue that our client was involved in “an atfempted assassination, two of Europe’s
largest political corruption scandals and a series of multi-million pound oil and arms deals
with Saddam Hussein™.

it is untrue that our client “built his fortune on secrelive deals with the Iraqgi regime”.

it is untrue that our client's career “began in the back streefs of Baghdad in a post-war
world of coup plots, intrigue and murder”.

As stated, it is untrue that our client “once stood frial with Saddam Hussein for conspiring fo
assassinate lrag’s Prime Minister Abdul Karim Qasim”. Our client was not involved in such
attack, as alleged or at all.

It is untrue that our client first established himself in Britain with "money he had earned from
deals carried out for the regime in the pre-sanctions era of lraq and as a member of
Saddam Hussein's Baathist regime". As stated above, our client was not invoived in any of
Saddam Hussein's operations.

It is untrue that our client “used money from military contracts in lraq” as alleged or at all.
Qur client has had no involvement in military coniracts. As previously stated, he was not
involved in brokering a deal to sell ltalian frigates to the Iraq defence ministry as alleged or

PCR1-328581.1 5




Page 6

Qur Ref: AP/DG/13219.5

at all. Qur client has never owned a Panamanian company called the Dowal Corporation,
or any company of a similar name.

11. Our client had no involvement whatsoever in the construction of a pipeline from lrag to

Saudi Arabia and it is uptrue that he received any “commission” whatsoever in that regard.

12. It is unirue that our client “used to pay bribes to Iraqi government officials to win the deal for

the ltalians”. As stated, our client was not involved with bribery as claimed or at all.

Observer article dated 16 November 2003 by Nick Cohen entitled “The politics of sleaze”

1.

It is untrue that our client had any involvement with Saddam Hussein when Saddam
Hussein was "acquiring his taste in blood" or at all. As stated, our client never met or even
spoke to Saddam Hussein. Our client also was not involved in and, at the time it
happened, had no knowledge of the assassination attempt on Abdul Karim Qasim.

It is untrue that our client was involved in allegations with regard to bribery in post-war ltaly.
To his knowledge he was not investigated.

It is unirue that our client, or any bank of his, held money stolen by Saddam Hussein and/or
Colonel Gadaffi or, as far as he is aware, that a Belgium Ambassador claimed this.

It is untrue that our client was involved in making illegal payments in connection with a deal
to sell Italian frigates to the Iragi Defence Ministry. As stated, our client is not and has never
been involved in buying or selling arms fo lrag.

It is unirue that our client was close to Saddam Hussein and his government, as a result of
which he acted as the international intermediary to secure the contract for the construction
of a pipeline from Iraq to Saudi Arabia for a Franco-Italian consortium.

It is untrue that our client was "handed" to France by Britain. He went to France of his own
volition, as stated.

It is seriously misleading to imply that our client's "backing" of Orascom is in some way
sinister. He is in fact a passive investor, owning only 2.5% of the company and had no
knowledge of the mobile phone contract until it was publicly announced. It follows that he
had no involvement in it whatsoever. Our client also plays no part in the management of
the company.

Observer article dated 16 November 2003 by Antony Barnett and Mark Bright entitied “MP
guestions Iraq roie of Briton tainted over EH”

1.

It is seriously misleading to claim that our client “brokered a number of deals with Saddam’s
regime”. He was involved with contracts with Irag during the period in which Iraq was
considered to be a friend of the West. On sanctions being imposed, our client ceased
conducting business with entities in Iraq.

‘Accuracy In Media’ website posting dated 24 August 2008 by Andrew Walden entitled “Iraqi
Billionaire Threatens Reporters Investigating Rezko Affair”

1.

It is untrue that there was a “secret loan” or indeed any impropriety in our client's property
dealings and in particular in the loan referred fo of §3.5 million to Mr Rezko. The loan was
part of a commercial transaction with Mr Rezko, made at a commercial rate of interest and
secured by the personal pledge of Mr Rezko and specified assets. The payment was made

PCR1-328581.1 6




Page 7
Qur Ref: AP/DG/13210.6

to an account of Mr Rezko's attorneys. Our client is in no way responsibie for Mr Rezko's
subsequent detention. Mr Rezko appears to have had his bail revoked because of his
failure to properly disclose the loan. This is not, of course, a matter for which our client is in
any way responsible,

2. As stated, our client flatly and categorically denies any wrong doing in relation to matters
that led to his conviction in France.

3. ltis untrue that our client had any involvement with Saddam Hussein, as stated.

4. It is untrue that our client was involved in bribing “fabulously corrupt leaders of post-war
ltaly”.

5. ltis untrue that our client, or any entity of his, held money for Saddam Hussein or Colonel
Gadaffi.

6. Itis untrue that our client’s company was a “key source of weapons procurement for fraq’.
He is not involved in the arms frade as alleged or at all in any country.

7. As stated above, our client had any involvement whatsoever in the Qil-for-Food scandal.

8. Itis untrue that our client is a “global arms dealer’. He is not involved in the arms trade as
alleged or at all in any country.

9. It is untrue that our client was Saddam Hussein's “principle international financial
manipulator and bag man”. We repeat that, in fact, our client never met nor spoke to
Saddam Hussein and was not involved in any of his operations.

10. It is untrue that our client has engaged in any "unfawful activities working closely with Iraqi
intelfigence operatives to bribe foreign governments”. As stated, our client is not involved
with bribery of any form.

11. 1t is untrue that “Mr Auchi was a leading supplier of arms to Saddam's regime” or was
involved with “Saddam's intelligence service”. As stated above, our client never met or
spoke to Saddam Hussetn and was not involved in any of Saddam Hussein's operations.

12. Our client has no recollection of meeting Senator Obama when he visited Michigan and
flinois in April 2004, or at any time. Our client had a business relationship with Mr Rezko.

13. With regard to the claim that our client was “attempting in 2006 to win a U.S. visa with the
help of Mr Rezko and several as-yet-unnamed Iffinois political figures”, our client has no
knowledge of this. He did not authorise Mr Rezko to contact the US State Department or
Hlinois government officials to help in this regard.

14, It is untrue that our client is a “Saddam Hussein crony and Qil-for-Food banker”. As stated
above, our client never met or spoke to Saddam Hussein and had no involvement
whatsoever in the Oil-for-Food scandal.

“Nadhmi Auchi and the Observer” posted by Martin Bright of the New Statesman on
‘Bright’s Blog’ on 22 April 2008

1. This article repeats the misleading and inaccurate allegation concerning our client's
conviction in France.

PCR1-328581.1 7



Page 8
Qur Ref: AP/IDG/M3219.5

2. Our client is not, in any way, responsible for Mr Rezko's detention. Further, our client has
no personal knowledge of Mr Rezko being a fundraiser for Senator Obama and has neither
conducted any business with Senator Obama of any nature nor contributed to any
campaign fund of his. Indeed, he does not recall ever having met Senator Obama.

The defamatory allegations contained in Mr Bright's posting dated 22 April 2008 set out above
were subsequently repeated in a further posting on ‘Bright's Blog’ entitled ‘Mr Nadmi Auchi (an
update) dated 4 June 2008.

“Elf executives are jailed over £210m ‘black box’ fraud” by Philip Delves Broughton — filed
13 November 2003 from telegraph.co.uk

1. This article repeats the misleading and inaccurate allegation concerning our client's
conviction in France.

You should also be aware that The New Statesman Online recently removed access to your web

pages from its website within 48 hours of being put on notice that it was liable for the publication of
these allegations.

“From Baghdad to Chicago: Rezko and the Auchi empire”

We refer you to the above article, by “former senior official of US defenss, State, and Commerce
Departments” John A Shaw, which was published on your website on 10 October 2008. The article
contains numerous highly defamatory and false allegations about our client, in addition to other
false claims about him. In particular, which list is not exhaustive:

1. 1t is untrue that our client directs or is in any way involved with any “corrupt international
financial combine” Our client is not involved in corruption of any form.

2. As stated, our client flatly and categorically denies any wrong doing in relation to matters
that led to his conviction in France.

3. 1t is untrue that our client is “the fountainhead of a source of corruption flowing from Iraq, to
France, Italy, and the United States”. As stated, our client is not involved in corruption of
any form.

4. Itis untrue that our client “successfully posited Saddam’s UN Oil for Food scheme” in Paris
as claimed or at all. As stated, our client had no involvement whatsoever in the scandal.
Our client had a minority shareholding in Paribas when it was bought by BNP. As a result
of the acquisition he then became a minority shareholder in BNP Paribas. This was after
BNP had entered into the Oil-for-Food contract. Since the merger our client sold his
shareholding in the bank. | refer you to the United Nations document "Report on the
Manipulation of the Oil-for-Food Food Programme” which contains no mention of our client
or any company of his.

5. It is untrue that our client's business is ‘“complexly organized and appropriately
camouflaged to conceal any criminal activity”. Neither our client nor any of his businesses
engages in any form of criminal activity.

6. The assertion that our client's “methodology” “under cover of seeking legitimate business,
buy whoever is necessary in the political decision chain to control the process and the
outcome” is entirely false. As we have already made clear, our client is not involved in
political bribery or any form of bribery.

PCR1-328581.1 8




Fage 9

Our Ref: AP/DGI13219.5

10.

1.

12.

13.

14.

15.

16.

17,

18.

19.

It is untrue that our client was involved “with Saddam Hussein as part of a Baathisf
assassination squad”, Qur client has never been part of an assassination squad, conducted
business with or indeed ever met Saddam Hussein, as we have already made clear to you.

It is untrue that our client is a “shadowy puppet master” to Mr Rezko, guides or finances

him as claimed or at all. As stated, our client and Mr Rezko were business associates.

The implication that our client was involved in the purchase of Senator Obama's property is
entirely false. As stated, our client has never conducted any business with Senator Obama
of any nature. Indeed, our client does not even recall ever having met Senator Obama. Our
client had a business relationship with Mr Rezko. It is not a matter for our client if Mr Rezko
chose to raise money for Senator Obama or to whom he donated money.

The implication that our client was involved in the funding of Senator Obama “as part of
Rezko's scheme fo purchase government contracts through kickbacks from campaign
contributions” is also entirely false. Our client has never funded Senator Obama, and has
never been involved in kickbacks or the purchase of government contracts as claimed or at
all.

it is untrue that our client has a corrupt network “across the world” or at all. As stated, our
client is not involved in corruption of any kind. You should note that the Wall Street Journal
article to which you refer is subject to separate legal complaint.

It is untrue that our client “had spent fwo decades as Saddam Hussein's broker in the
international oif and armament worlds” As stated, our client never met or spoke to Saddam
Hussein and was not involved in any of Saddam Hussein's operations.

it is untrue that our client “bought an aura of respectability by buying senior politicians and
favourable press”, As stated, our client is not involved in bribery of any form.

It is untrue that our client “had been Saddam Hussein's senior arms dealer and had
morphed into his principal international financial bagman”. As stated, our client never met or
spoke to Saddam Hussein, was not involved in any of Saddam Hussein's operations and
has never been a ‘senior arms dealer’ for Saddam Hussein or anyone else.

It is untrue that our “had become the Godfather of the UN Oil for Food scheme”. As stated
above, our client had no involvement whatsoever in the scandal.

It is untrue that our client offered “million dollar bribes for multi-million dollar contracts™ or
bought his way to foreign leaders as claimed or at all. As stated, our client is not involved in
bribery of any form.

It is untrue that our client “was a frequent visitor to the Green Zone in Baghdad during the
CPA era” or “met numerous times with CPA viceroy L. Paul Bremer”. Our client left Iraq in
1980 and has only been back to the country once, in iate 2007.

It is untrue that our client had “bought his way into France” or “cultivated President
Mitterand and President Chirac, as well as key members of their cabinets”. As stated, our
client is not involved in bribery of any form.

It is untrue that our client was involved in an “extensive scheme to frade off campaign
donations to lllinois politicians for jobs and multimillion dollar state and city contracts” with
Mr Rezko or at all.

PCR1-328581.1 9




Page 10
Our Ref; AP/DG/13219.5

20. It is untrue that our client has any connections to ‘the fraqi spy ring about to go fo trial in
Detroit”.

21. It is untrue that there is a “pattern of buying influence which tied directly into the llinois
Democratic Party”, in relation to our client. As stated, our client is not involved in bribery or
‘buying influence’ as claimed or at all.

22. It is untrue that our client underwrote the purchase of Senator Obama's house. As stated,
our client has never conducted business with Senator Obama or made any kind of payment
to him.

23,1t is unirue that our client is a “principal beneficiary of the entire lragi cellular
telecommunications tender”, was engaged in “fixing the coniracts for the entire Iraqi
telecommunications system” or was involved with corruption in relation to cell-phone
contracts in Iraq as claimed or at all. Our client has no knowledge whatsoever of any such
investigation, other than claims he has read in the press, which he believes to be false.
Despite it now being 2008 our client, nor anyone on his behalf, has been contacted by the
US police or other investigators with regard to such an investigation.

Our client reserves the right to rely upon further allegations should he decide that it is necessary.
As you are no doubt aware, you are liable for the defamatory allegations you have written, in
addition to the defamatory publications you have published and republished. In addition, we put
you on formal notice that any further or secondary publication caused by you will aggravate the
damages claim.

The publication of these offensive, false and defamatory allegations has caused our client
considerable distress and embarrassment. It is a matter of grave concern that you appear to have
made no attempt whatsoever to contact our client or any representative of his before publishing the
summaries, the Pentagon Report and the various articles and blogs listed above.

Unsurprisingly, our client is concerned about the effect that your publication has had and continues
to have upon him both personally and professionally and, accordingly, we ask you to remove the
defamatory pages from your website immediately.
Should you failure immediately to remove the defamatory content from your website, we reserve
our client’s right to issue proceedings for libel against you seeking damages and an injunction,
without further notice to you. In this eventuality the proceedings will be in England, where our
client has lived and worked for over 25 years, in respect of your publication of the grave libels in
England.
All our client’s rights are reserved.
Yours faithfully

&v’ﬁw (A

Carter-Ruck

Encs.

PCR1-328581.1 10




Page 1 of' 1

Mail on Sunday {London)

October 22, 2006 Sunday

Nadhmi Auchi

SECTION: FB 8; Pg. 15
LENGTH: 102 words

On January 9, 2005, we published an article referring to Mr Auchi, We are happy to make clear that Mr
Auchi is not linked to Saddam Husseln. He left Iraq in 1980 and has never been back. As to his conviction in
France in relation to the 2003 Elf petroleum scandal, Mr Auchi has always denied any wrongdoing and
continues to pursue his appeal. We also referred to a Pentagon Report concerning the mobilie telephone
network contract In Irag. The Report has since been discredited and Mr Auchi now faces no suspicion of any

wrongdoing. We apologise {o Mr Auchi for the distress and embarrassment caused by our articte,
LOAD-DATE: October 22, 2006

LANGUAGE: ENGLISH

PUBLICATION-TYPE: Newspaper

Copyright 2006 Associated Newspapers Lid,
All Rights Reserved ‘

T aeria Mmmpnmgx/ae!iverv/PrintDoc.do‘?fromszfalse&dnldFileP... 07/10/2008



theguardian TheObserver guardian.co.uk

President Bilt Stasior 118 Farringdon Road, London £C1R3ER
AB.com Inc ' Telephone 020 7278 2332

130 Lytton Avenue guardlan.co.uk

Suite 300

Palo Allo

California

CA 84301-1044

USA

NOT FOR PUBLICATION

17 April 2008

- Dear Sirs

We write fo give you notice that we have received a libel claim from Mr Nadhmi Auchl concerning six
archived articles. Having considered Mr Auchl’s comptlaint, we accept that the articles contaln some
significant inaccuracies and have removed the articies from our website, '

We write 1o ask you not to pubfish the articles compiained of and to remove all linics and hyperlinks to -
them, The articles are:

1. the Observer article dated 2 February 2003 entitled *Labour blocks extradition of Irag)

_ tycoon” 7

2. the Guardian articie dated 2 April 2003 entitled "Billionalre linked to Labour arrested in
l.ondon”

the Observer article dated 6 April 2003 entitled “So, Norman, any regrets this time?”
the Observer article dated 6-April 2003 entitled “Tycoon In quiz over ties 1o Labour”

the Observer article dated 16 November 2603 entitled “Politics of sieaze”

ine Observer article dated 16 November 5003 entitled “MP questions iraq role of Briton

tainted over EH".

oG

Thank you for your assistance with the above.

Yours falthfully,

it -
o gnns
Jan Johannes
In-house Lawyer
jan.iohannes@guardian.co.uk
Direct Phone Number 020 7713 4769
Direct Fax Number 020 7713 4481
Legal Department

Guardian News & Media Limited

A member of Guardian Media Group FLG
Reglstered Offlce.

1 Sgolt Place, Manchester 143366
Talephone 0161 832 7200

Registered In England Number 908326



